2011-05-21

Ja nu e de inte långt kvar....

Jag v28 med bäbisen!

Jag i v36 med isa hon föddes den veckan.



Isa ny född...

Isa precis hemkommen....min going....



Nu är ja i v30 och förutom min jävla skit förskylning är deträtt okej. Trots förkylningen försöker ja att undvika piller så mycket som möjligt, så den helt enkelt får svettas ut....Sen har ja ju mina sammandragningar och förlossningssmärtor som kommer till och från, men försöker tar de lugnt så lungt ja kan utan att bli galen. Mitt blodtryck är ju lågt med men bäbisen mår bra dock att ja inte gör de och de är väll de viktiga ändå.


När ja vägde in med Felicia så vägde jag 52kg och hon föddes när jag vägde 64kg gick upp 12 kg altså,jag mådde jätte bra under hela graviditeten... hon är född 6 dec -06 kl. 20.49 vägde 3180 och var 49 cm lång.... hon va alldelles perfekt....Hon hade ett hjärtljud som låg runt 136... och de flesta trodde hon skulle bli en pojk. Vår barnmorska sa att ja var den enda i föräldra gruppen hon visste vad den skulle bli och hon hade gissat på en pojke 4000kg, och ja skulle gå 2 veckor över... men hon hade FEL så denna gången vill hon inte gissa HAHAHA.... men när väl vår lilla tjej trots en helvetes förlossning kom va det underbart!


Nu vägde jag in på 56kg och väger nu i v30 64 så det är 8kg upp än så länge... och ja mår som sagt sisådär men bäbisen har de bra... de e e de viktiga. Bäbisens hjärtljud ligger ju 128 ungefär. Så lite skillnad e de allt men om ca 10 veckor får vi se va de blir för någon liten.....


Bäbisen är lika vild i magen som felicia var... den e igång hela dagarna och nätterna dock den enda gång den är lugn är när felicia sjunger och gosar med magen.... de e precis som de har någon konstig kontakt redan... de blev så tydligt härromdagen, då hade bäbisen varit igång hela dagen men på kvällen innan Felicia skulle sova så kom hon och la sig brevid mig i soffan och direkt hon la handen på magen va den lugn ändå tills hon gick iväg..... helt otroligt konstigt. Hon kommer bli en underbar stora syster....


PÖSSSSSS

Inga kommentarer: