2012-09-23

Helgen...

I fredags va det plugg på schemat, efter alla hade kommit hem så åkte vi iväg och handla de va mer än välbehövligt då de ekade tomt i skåpen, speciellt frysen de e inge kul att handla men ack så skönt när de e gjort.. sen blev de pizza mys på kvällen... Dennis har även jobbat dörr fredagen och lördagen, har varit lite konstigt att somna själv osv. nu när man inte är van vid det, tur att de inte händer ofta. Lördagen så åkte jag och barnen iväg för att låta honom sova lite, de blev lite ärenden på stan och även loppisen på folkets hus där jag kunde fynda lite pyssel saker, en skit fin klängning till Felicia även en tröja och lite läppglas till henne...även en kofta och tröja till mig.  Sixten fick inge kul denna gång. 
Gjorde även ett fynd via fejjan då jag fick tag i två vinterjackor till barnen, en skjorta och snygg byxor till lillen och två tröjor och en fleece till isa för en billig peng.  Riktigt nöjd och de blev till och med mini tonåringen med så de va skönt för man vet aldrig med henne nu för tiden... När vi kom hem blev de lite mellanmål innan jag och isa drog till lidl då jag såg de hade lite billiga saker där så vi åkte dit och handla, blev inget som ja hade tänkt med kom hem med en del mat och glass..

Sen blev de mat och efter de såg vi på en film lorax och lite godis till filmen va rätt okej dock e de svårt att titta på film med sixten för han har så himla svårt att vara still de går typ max i 10 min, han har stora myror i rumpan den lille killen. Dock för nån månad sen kunde han knappt vara still 10 min så de går ju framåt iallafall... får se när han klarar av att vara still en timma, snart hoppas ja eftersom de lutar åt att vi ska flyga långt snart och då vill ja gärna han kan vara still men men vi får se...

Idag e de söndag och de e vår städ och tvätt dag så de e nog va som sker här hemma innan de e dags för rutiner igen... fast ja längtar till imorn för då beger jag mig till min älskade lena för lite shopping som ja e väl värd ska bli så kul.


PÖSSSSS


Inga kommentarer: