2013-01-15

Älskar dagis mer än mig

Ahh min verklighet på veckorna är numera att när felicia går till skolan så har sixten redan tagit på sig skorna och står och väntar, öppnar dörren och får totalt spelet när ja säger att vi inte ska gå till dagis än. När vi väl kommer till dagis e de inget gnäll utan han bara vill att ja ska gå, hmmm undra hur mycket de skämmer bort min lille herre... Följa med hem går rätt bra än så länge.... Nej de e allt kul att han gillar att vara där, de gör allt mycket lättare. Inget dåligt samvete alls för att man måste plugga och jobba osv. skönt... Så är min morgon med han.

Från i lördags så har vi börjat vänja honom vid mjölk produkter, och han har inte gett någon reaktion än, de e extremt lite mjölk just nu som man kokar, men ändå det har nu gått fyra dagar och nu ska ja öka dosen lite tills imorn. Jag hoppas att de kommer gå bra alla steg dock e de lång tid man ska hålla på 37 dagar ungefär först innan man kan slappna av lite, så de kommer nog bli en kamp i ett komma ihåg det varje dag men de ska nog gå. Imorgon ska han till BVC med de ska bli skönt, de va länge sen vi va där och vi behöver veta om han har gått upp i vikt sen han va så himla sjuk. Jag tror han har gjort de då han äter hej vilt igen vilket e bra. Han har fortfarande lite problem med en del mat, men de går åt rätt håll. Han pratar dock knappt inte alls, börjar undra om de e något fel på hörsel eller så, vi får se vad de säger. Han förstår så gott som allt, verkar till och med som han vill börja gå på toa själv, lite tidigt än men han e väldigt intresserad av allt sånt. Dock så e de lite svårt att när han inte pratar något knappt. Han kan ju mamma, pappa, gott, tack, skål, slut, skor, jacka, och några få ord till. Sen förstår han nästan allt man säger till honom. Vilket gör att felicia och han kan leka bättre nu.

Felicia har ju åter igen börjat skolan, och förutom att hon varit fruktansvärt trött de sista så e allt bra med henne. Idag fick hon med en bok som ja gjort med bilder från usa resan till skolan, hon va helt överlycklig. Så de blir nog kul för de andra i skolan att se med. Hon har även börjat judo igen då hon tycker de e jätte kul, och på onsdag är det dags för simning igen, så hon håller igång min lilla tjej. Hon är väldigt duktig på att leka med lille man, även om de e i hennes rum vilket e kul.


Nu har ni fått lite mera info om mina underbara barn, jag har en hel del plugg att sätta mig in i nu så de får de bli...ha en bra snöig tisdag!


PÖSSSS

Inga kommentarer: