2012-04-24

Mycke nu...

Ahh hinner inte med allt som ja tänkt just nu speciellt bloggen. Men det sker inget speciellt ändå, ha ha jag passar på att umgås med mina underbara barn och man eftersom helgen va jobb och helgen som kommer ska jag iväg på klass återträff och då blir helgen mindre med familjen. Idag har jag och sixten varit på lång promenad och passade på att göra massa ärrenden och handla. När vi kom hem blev det in med allt sen hämta isa på dagis. När vi kom hem röjde vi lite och sen blev det att jag ställde mig och laga mat till sixten så jag har i frysen blev nog ungefär till två veckor, dock äter han nästan bara potatis morot med fisk el. kyckling eller potatis, ärtor med fisk men men han får de han äter orkar inte trula med honom han kommer nog gilla de mesta efterhand då han ser att felicia och vi äter nästan allt. Jag trodde att hans mjölkprotein skulle hindra mig från att laga massa mat men har kommit fram till att de enda som e lite svårt är pålägg och halvfabrikat men de sker nästan aldrig att vi använder de så går bätttre än förväntat. Sen har ja fått massa stöd och hjälp av en gammal kompis som har flera barn som har svårighetetn och de tackar vi för.

När ja även gjorde massa mat till  honom passade ja på att göra en mega sats av pannkakor, alltid bra att ha i frysen och de blev säker 50st minst.... och de tog sin tid att steka ska ni veta. Men skönt att ha de gjort och veta att de finns om de blir kris nån gång. På eftermiddag/kvällen blev de tvättning och hårfärgning för mig medans dennis passade på att spela spel med calle och barnen.

Nu blir de snart sängen och imorn e en ny dag som alla vet...

PÖSSSSSS

Inga kommentarer: